asigurarea de călătorie în străinătate
Păreri și gânduri,  Vacanță în străinătate

Asigurarea de călătorie de la moft la necesitate

Începutul de an este cel mai bun moment să ne gândim la viitoarea vacanță. După petrecerea de Revelion și dorințele exprimate la miezul nopții, urmează câteva zile libere în care putem să răsfoim oferte de vacanță și să începem să căutăm bilete de avion și cazări în destinațiile preferate. Un aspect important pe care de foarte multe ori îl scăpăm din vedere este asigurarea de călătorie.

O vacanță fără griji și fără evenimente neplăcute este dorința fiecăruia dintre noi. Atât înainte de plecare cât și în timpul călătoriei ne luăm măsuri de precauție astfel ca nimic să nu ne tulbure cele mai frumoase zile de concediu.

Organizăm bagajele astfel încât să nu ne lipsească ceva. Punem mașina la punct să nu ne lase baltă pe cine știe ce coclauri unde nu ne găsește nici Google. Pregătim cele mai eficiente produse de protecție solară pentru copii și adulți. Uneori, cumpărăm și o asigurare medicală de călătorie. Mai ales când alegem destinații unde cardul european de sănătate nu are acoperire.

Însă neprevăzutul are legile lui proprii și situații neplăcute pot apărea oricând. Din varii motive, se poate întâmpla să anulăm ori să întrerupem o călătorie la care am visat și pe care am planificat-o cu lux de amănunte. Asigurarea de călătorie acoperă toate aceste riscuri. Și chiar dacă nu șterge amărăciunea unei vacanțe ratate total sau parțial, acoperă pagubele ce derivă de aici.

Asigurarea de călătorie de la moft la necesitate

Vă spuneam în articolul de final de an că după vacanța în Samos, am reușit să ratez o vacanță în insula Lesvos.

Mai aveam suficiente zile de concediu programate în luna septembrie, numai bine pentru încă un sejur în insulele grecești. Cu vreo lună înainte, m-am hotărât și am cumpărat excursia. După ce am semnat contractul și am luat și asigurarea medicală, agenta m-a întrebat dacă nu vreau să închei și o asigurare storno.

Am stat un pic pe gânduri și cred că atunci îngerul meu păzitor și-a deschis larg aripile și m-a făcut să spun da. În 15 ani de când călătoresc, a fost prima oară când am cumpărat asigurarea de călătorie storno.

Plecarea era programată în data de 8 septembrie. Cu 4 zile înainte, mamei i s-a pus un diagnostic care ne-a dat toate planurile peste cap: Zona Zoster. Evident, călătoria s-a sfârșit înainte de a începe.

Ce este asigurarea de călătorie storno și ce riscuri acoperă

Asigurarea pentru anularea călătoriei permite rambursarea costurilor de anulare (stornare), în cazul anulării călătoriei. Suma asigurată declarată în poliţă reprezintă valoarea serviciilor turistice achiziţionate, iar suma maximă ce poate fi asigurată este 45.000 RON. În cazul meu, costurile de anulare erau de 100%, o valoare totală de 3405,68 lei.

Polița de asigurare cuprinde următoare evenimente asigurate:

Îmbolnăvirea gravă bruscă, reacţii adverse la vaccinuri (numai în cazul injecţiilor prescrise), vătămarea cauzată de un accident sau decesul persoanei asigurate  Îmbolnăvirea gravă bruscă, neașteptată, vătămarea gravă bruscă sau decesul uneia dintre aceste persoane: partenerul de căsătorie sau partenerul de viaţă (buletin de înscriere în evidenţa populaţiei de 3 luni); părinţii (părinţi vitregi, socrii, bunici); copiii (copii vitregi, gineri, nepoţi); fraţii şi surorile, cumnaţii sau cumnatele; altă persoană specificată nominal în poliţă.

Înrăutăţirea gravă bruscă, neașteptată, a unei suferinţe (boli cronice) a persoanei asigurate, conform Condiţiilor Generale de Asigurare

Sarcina este un eveniment asigurat dacă este constatată și confirmată medical după încheierea asigurării

Concedierea neaşteptată de către angajator

Înaintarea acţiunii de divorţ de către partenerul de căsătorie al persoanei asigurate

Nepromovarea unei clase terminale sau a bacalaureatului  În cazul în care daunele elementare sau furturile prin spargere influenţează grav proprietatea persoanei asigurate, iar în urma acestor evenimente prezenţa persoanei asigurate este indispensabilă

Concentrarea pentru serviciul militar de bază sau pentru serviciul civil în locul serviciului militar.

În cazul a până la 7 persoane specificate într-o poliță, care au rezervat împreună călătoria (indiferent de gradul de rudenie), este vorba despre un caz asigurat chiar și în situația în care un anumit eveniment, dintre cele menționate în Condițiile Generale de Asigurare, intervine numai pentru una dintre aceste 7 persoane Întreruperea călătoriei şi deplasare specială de întoarcere În situaţia în care nu este posibilă sau rezonabilă continuarea, respectiv încheierea planificată a călătoriei.

Mondial Assistance – Asigurare de protecție pentru anularea călătoriei

Polița de asigurare nu este acoperitoare pentru evenimente survenite anterior încheierii, în caz de culpă a persoanei asigurate și în alte cazuri prevăzute expres.

Cum am procedat pentru recuperarea prejudiciului cauzat de anularea călătoriei

În momentul în care am avut diagnosticul confirmat, am solicitat medicului de familie să ne spună dacă putem sau nu să plecăm în vacanță. Răspunsul a fost nu categoric. O dată pentru că starea de sănătate a mamei și tratamentul care a urmat nu-i permiteau. Apoi, boala este contagioasă și ar fi putut avea de suferit ceilalți călători cu care am fi mers în avion sau am fi venit în contact pe parcurs. Nu ne puteam asuma un asemenea risc.

Pentru liniștea mea, l-am rugat să-mi elibereze o adeverință medicală din care să reiasă fără echivoc diagnosticul și imposibilitatea continuării călătoriei. Și bine am făcut.

Pasul următor a fost să anunț telefonic, la numărul de telefon de pe polița de asigurare și s-a deschis dosarul de daună.

Termenul în care trebuie anunțat un eveniment este de 24 de ore. 

În termen de 48 de ore, trebuie anunțat în scris, pe e-mail, furnizorul de servicii turistice pentru a emite facturile de anulare (stornare) și de penalizare. Apoi asigurătorul, care furnizează formularul pentru raportarea daunelor care cuprinde și lista documentelor necesare.

Printre documentele necesare, se numără și copie conform cu originalul de pe fișa medicală a asiguratului. Ei bine, deși prin completarea formularului asiguratul declară că exonerează medicul de secretul profesional, medicul meu nu a fost de acord să ne elibereze un astfel de document.

Am completat și am scanat toate documentele plus adeverința medicală despre care vă spuneam și le-am expediat pe e-mail. Nu-mi făceam mari iluzii, dar am așteptat cumințică cele 30 de zile lucrătoare prevăzute pentru soluționarea cererii.

După o lună și jumătate, am primit confirmarea soluționării dosarului și rambursarea sumei de 3065,11 lei  reprezentând costul sejurului de 3405,68 lei minus franșiza.

A fost o experiență dură care m-a făcut să mă gândesc că asigurarea de călătorie este mai degrabă o necesitate decât un moft.

Tu ce experiențe ai avut cu asigurarea de călătorie?

Aștept răspunsul tău într-un comentariu. Dacă articolul ți se pare util, dă un share pe Facebook, să afle și prietenii tăi! Ne vedem și pe Instagram.

11 comentarii

  • Elvira

    Eu nu plec fără asigurare medicală de călătorie nici în Bulgaria. Până acum a fost doar o hârtie pe care la expirare am aruncat-o la coș dar e bine să fie.
    Asigurare storno nu prea căci de obicei merg pe cont propriu. Dar anul acesta am luat de două ori pentru Turcia și Portugalia, preventiv căci din alt motiv decât al tău, dar cumva apropiat, puteam rata vacanța și pierde banii.
    Asigurările sunt, după părerea mea, un ban aruncat cu înțelepciune și care cânva se recuperează înzecit. Am un articol gata despre asigurarea pe care o folosesc eu în vacanțe. Cred că-l încarc zilele astea dacă am timp
    Eu una recomand asigurările de călătorie.

    • Almona Calatoreste

      Asigurare medicală am făcut întotdeauna. Chiar și pentru 3 zile în Bulgaria. Uneori am avut nevoie de ea, alte ori nu. Asigurare storno am făcut acum prima dată.
      Și am s-o fac și când am să plec pe cont propriu pentru acoperă și costul biletelor de avion și al cazării.
      Când luăm bilete de avion, luăm de regulă “nerambursabil” că e mai ieftin. Iar cazările au anulare gratuită cu maxim 7-21 zile înainte de sosire.
      Unii spun că sunt bani aruncați. Mie nu mi se pare. Cu mai puțin de 200 de lei, am salvat 3000. Tot pățitu-i priceput.

  • Georgiana

    Am avut o singura iesire din tara la care am facut asigurare de calatorie si bagaje. Nu am facut de storno pentru ca deplasarea noastra era un premiu. Dar, cu soguranta voi tine cont pe plecarea in Anglia din luna Iulie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: