asigurarea medicală de călătorie
Grecia,  Ciclade

Asigurarea medicală de călătorie – utilitate și beneficii

Asigurarea medicală de călătorie este un document care nu-mi lipsește, încă de la prima ieșire din țară. Pentru mine, este la fel de importantă ca biletul de avion sau cardul bancar. Nu întotdeauna am avut nevoie de ea. Dar nu vreau să știu cum ar fi fost să nu o am. Mai ales anul acesta, când ghinioanele s-au ținut lanț, de parcă cineva ar fi vrut să mă pedepsească pentru îndrăzneala de a călători pe timp de pandemie.

Coșmarul de la Milos Garden, a fost doar începutul evenimentelor neplăcute din insula Milos.

Asigurarea medicală de călătorie și asistența medicală în Grecia

Înainte de plecare, am căutat asigurarea medicală de călătorie care să acopere și riscul Covid19. Am avut de ales între Groupama și Mondial Assistance care ofereau servicii asemănătoare. Am ales, până la urmă, Groupama pentru că prețul era mai mic.

Din fericire, de asigurarea pentru Covid19 nu a fost nevoie, testele fiind negative. În cazul în care rezeultatul testelor ar fi fost pozitiv, asigurarea ar fi funcționat pe componenta storno și aș fi folosit-o pentru anularea călătoriei.

Odată călătoria începută, a rămas doar componenta de asigurare medicală. De care chiar am avut nevoie.

Accidentul

În seara în care ne-am întors de pe croazieră, ni s-a făcut poftă de pitarakia, niște plăcințele cu brânză, specifice insulei Milos. Se găsesc peste tot, de la brutării până la taverne. Cum brutăria trăsese deja obloanele, am plecat spre taverna noastră preferată de pe faleza din Adamas.

Cu toate că știam deja drumul, nu am luat în calcul că trotuarele din Milos sunt adevărate capcane. Iar când mai sunt acoperite și cu fructe moarte, e greu să nu aluneci.

Pe un astfel de trotuar, în fața altei taverne, într-o fracțiune de secundă, maică-mea a ajuns pe jos, cu mâna ruptă, ochelarii sparți și arcada deschisă.

Spitalizarea

De felul meu sunt cerebrală și nu mă pierd ușor cu firea. De data asta m-am speriat destul de tare și dacă în jurul nostru n-ar fi fost oameni adevărați, nu știu cum aș fi scos-o la capăt. Când m-am dezmeticit că avem nevoie de salvare, ea era deja pe drum. O chemase cineva și în 10 minute a ajuns. În alte 10 minute eram deja la Spitalul din Plaka unde toată lumea era pregătită: scaun cu rotile, medic ortoped chemat de acasă, cabinet pentru radiografii și toate celelalte.

Ca o picanterie, cel de pe salvare nu s-a opus să urc și eu (ceea ce aici nu s-a întâmplat vreodată), iar la spital nu ne-a întrebat nimeni de vreun test Covid. Nu ne-au cerut nici măcar un act de identitate. Au cerut doar numele și vârsta pacientei și ne-au crezut pe cuvânt că suntem dintr-o țară membră UE.

Cât timp medicii s-au ocupat să-i pună mâna în ghips (e un spital de țară, nu sunt dotați cu orteze) și să-i sutureze rana de la arcadă, eu am anunțat societatea de asigurări despre eveniment. Anunțul în sine nu a durat mult, dar am pierdut mai mult de 15 minute să ascult un pomelnic întreg legat de GDPR. Oricum, au fost foarte receptivi și toată comunicarea ulterioară cu cei de la Groupama a fost excelentă. Până ne-am întors în țară, m-au sunat zilnic să mă întrebe cum decurge situația și ce proceduri medicale am mai efectuat sau mai urmează.

Spital Plaka Milos Ciclade

Surpriza a fost că n-au lăsat-o să plece imediat din spital și am petrecut acolo toată noaptea. Spitalul nu este foarte mare, dar are 18 saloane de câte două paturi. La fiecare două saloane, pe hol sunt două băi. Este foarte curat și, spre deosebire de unele cazări turistice, au și apă fierbinte non-stop.

Pentru asistența medicală și noaptea de spitalizare nu am plătit absolut nimic. Doar dimineață, după ce am luat foaia de externare, am mers la farmacie să cumpăr un antitetanos și să-l restitui spitalului în locul celui administrat cu o seară înainte.

Control medical în Pireu

La externare, ni s-a spus că după o săptămână, trebuie făcută o nouă radiografie, iar în cazul călătoriei cu avionul, este nevoie de un document care să ateste starea de sănătate a pacientului.

Cum săptămâna se împlinea fix cu o zi înainte de întoarcere, am căutat un cabinet de ortopedie în Pireu. Aici, cei de la Groupama nu m-au putut ajuta cu un cabinet care să aibă decontare directă și la care să putem ajunge ușor.

Am avut noroc să găsim un cabinet foarte aproape de port, care să ne programeze exact la ora la care aveam nevoie. Și am avut parte de un medic extraordinar de profesionist și dedicat. Nu numai că ne-a îndrumat către un centru de radiologie apropiat și ieftin, dar a și intervenit personal să ne elibereze filmul în mai puțin de oră.

Aici n-a mai ținut figura din Milos și pentru consultația medicală am plătit 60 de euro, iar pentru radiografie, 10 euro.

Procedura de decontare pentru asigurarea medicală de călătorie

Odată ajunse în țară, am început procedura de decontare. Cum v-am mai spus, comunicarea cu cei de la Groupama a fost foarte bună. Uneori, chiar exagerată, că mă sunau zilnic și ori eram în vârful muntelui, ori în zone fără semnal la telefon. Că doar eram în vacanță.

Chiar a doua zi după accident, am primit pe e-mail formularul tip de cerere de despăgubire și lista documentelor necesare.

Am trimis în copie toate documentele pe care le aveam. Biletul de externare, rețetele și bonurile fiscale, chitanțele. Nu am întâmpinat nicio problemă cu faptul că documentele erau în limba greacă și nici nu au perceput taxă pentru traducere. În 30 de zile, mi s-a rambursat pe card tot ce am cheltuit, de la consult până la fașă și plasturi.

Nu am putut deconta ochelarii care au fost și cei mai scumpi: 130 euro. Din păcate, ochelarii, lentilele de contact, protezele dentare sau ale membrelor nu fac obiectul contractului de asigurare medicală.

Una peste alta, asigurearea medicală, asistența medicală profesionistă din Grecia, ajutorul primit de la oameni cu suflet și un optician care executat ochelarii în aceeași zi (deși primisem asigurări ferme că așa ceva este imposibil), au făcut ca vacanța noastră în Ciclade să continue firesc, ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat.

Tu ce experiențe ai cu asigurearea medicală de călătorie?

Spune-mi într-un comentariu, iar dacă ți-a plăcut articolul, distribuie-l pe Facebook. Ne vedem și pe Instagram.

Călătorește! Banii se întorc; timpul, niciodată.

Lasă un răspuns

Vrei să primești gratuit ebook-ul

„10 secrete pentru o călătorie perfectă” ?

Introdu adresa de mail!

Mulțumesc că te-ai abonat. Verifică e-mailul pentru a descărca fișierul. Uită-te și în SPAM, acolo unde intră de obicei notificările despre moștenirile din paradisurile fiscal.

%d blogeri au apreciat: