insula Ikaria itinerariu
Grecia,  Ikaria

Insula Ikaria: Itinerariu pentru 9 zile

În timp ce tu citești acest articol, eu sunt la bordul unui avion, în drum spre Insula Ikaria, destinația de vacanță pentru următoarele 9 zile. Mă îndrept către cea mai frumoasă aventură de până acum. Călătoresc singură, după câteva luni bune de documentare, planificare și negocieri.

La începutul anului, visam un island hopping în insulele Cyclade. Însă, din motive care au rămas încă necunoscute, ceva nu se lega. Mi-am încercat norocul la Târgul de Turism, sperând să găsesc veriga lipsă. N-a fost să fie. Dar chiar dacă s-a închis (temporar) o ușă, s-a deschis larg fereastra spre cea mai misterioasă dintre insulele nord-egeene.

Itinerariu pentru 9 zile în Insula Ikaria

Ziua 1 București – Atena – Faros – Gialiskari

După o scurtă escală în Atena, voi ateriza după-amiază în insula Ikaria, locul în care Icar și-a pierdut aripile și a căzut în mare. Voi străbate aproape toată coasta de nord a insulei, de la Faros până la Gialiskari unde mă așteaptă o cameră într-o pensiune drăguță.

Sper să nu fiu prea obosită și să reușesc să fac prima baie de anul acesta, pe plaja Mesakti. A, și să nu bată vântul prea tare. Dacă nu reușesc, mă plimb pe străduțe și pe urmă trec la somn, să fiu odihnită pentru prima activitate planificată.

Ziua 2 Gialiskari – Kastanies

După Paști și Crăciun, sărbătoarea de Rusalii este cea mai importantă. Dacă primele două sunt dedicate petrecerilor în familie, Rusaliile se serbează în comunitate. Oriunde ajungi în Grecia în această perioadă, poți petrece cu muzică și dans alături de greci.

Însă cele mai frumoase festivaluri dedicate sărbătorilor religioase sunt în Insula Ikaria.

De ani de zile îmi doresc să fiu parte la celebrele panigiria, însă tot timpul am fost ori cu câteva zile înainte, ori după.

E drept, că cele mai multe festivaluri sunt în Iulie și August. Luni în care evit pe cât posibil Grecia. E cald, aglomerat și scump.

De data asta, n-am plănuit eu să mă aflu aici în timpul sărbătorii de Rusalii. Așa s-a nimerit și așa am fost sfătuită în timp ce negociam excursiile opționale și cazarea pe insulă.

Ziua 3 Gialiskari – Evdilos- Armenistis – Nas

După atâta mâncare, băutură și țopăială, o zi liberă este bine venită. Vreau să dau o fugă în Evdilos, cel de-al doilea port al insulei și unul dintre cele mai autentice sate ikariene. Și să mă prindă apusul pe plaja Nas. Pentru asta, voi folosi transportul în comun Gialiskari – Evdilos și înapoi în Armenistis, apoi la pas.

Ziua 4 Gialiskari – Agios Dimitrios – Mănăstirea Mounte

Cea de a patra zi a sejurului în insula Ikaria va fi destinată drumeției montane. Vă spuneam și cu alte ocazii că unul din motivele pentru care aleg an de an o vacanță în Grecia este că muntele și marea sunt foarte aproape. Am ales un traseu ușor, de 4-5 ore, prin păduri de pini, pe poteci pietruite, printre lacuri și case vechi.

Ziua 5 Cină tradițională într-un sat de munte din insula Ikaria

Există ceva mai autentic decât o cină la tavernă preferată de localnici? Cu siguranță. Să iei masa acasă la localnici și să înveți direct de la sursă cum se prepară bucatele tradiționale ikariene.

Cu puțină abilitate de comunicare, vreau să aflu cum e să trăiești 100 de ani fericit și sănătos. Dacă aflu secretul, ți-l spun și ție.

Ziua 6 Gialiskari – Pigi – Koskinas Castle – Christos Rachon – Podgoria Afianes – Platoul Erifi – Cascada Ryakas – Gialiskari

Altă surpriză pe care mi-a pregătit-o gazda este un jeep-safari combinat cu drumeție. Ocazia perfectă să ard caloriile acumulate cu o seară înainte. Un traseu off-road presărat cu lacuri, cascade, peșteri și vechi fortărețe.

Ziua 7 Gialiskari – Agios Kirykos – Insula Fourni

Sunteți de acord că un sejur în Grecia fără o croazieră e ca nunta fără lăutari?

Anul trecut, când am vizitat insula Samos, am ratat la mustață o excursie de câteva ore în Insula Fourni. Din Pythagorio era o singură cursă de feribot pe zi. Bineînțeles, în ziua în care trebuia să plec.

De data asta, îi voi aloca o zi întreagă la bordul unui velier, cu plecare din Agios Kyricos, capitala insulei. Doar eu și skipperul.

Ziua 8 Insula Ikaria – plajele din sud

Teoretic, ziua dinaintea plecării ar trebui să fie de zăcut pe plajă, puțin shopping și pregătire sufletească pentru întoarcerea acasă. Doar teoretic.

Nu vreau să plec fără să văd plaja Seychelles și Piatra lui Icar. Pentru băi termale, am de ales între Therma, la circa 2 km est de Agios Kirykos și Lefkas, circa 3 km spre vest.

Ziua 9 Gialiskari – Faros – Atena – București

Orice lucru frumos se termină repede. Și partea cea mai neplăcută într-o vacanță e că trebuie să te întorci.

Dar nu mă urc în avion până nu văd Drakano Fortress. Este cel mai bine conservat avanpost militar din timpul lui Alexandru cel Mare.

Dacă vrei să fii la curent cu aventura mea, abonează-te la news-letter! Între timp, urmărește-mă pe Facebook și pe Instagram!

11 Comments

• Raluca Anghel

Wow! Ce aventura minunată! Mi-au placut mult articolele tale despre Ungaria! Cu siguranta m ai convins sa o pun pe lista mea cu destinații

• Mirela Marin

Viața mi-a demonstrat că nimic din ceea ce mi se întâmplă nu este întâmplător. La fel cred și despre experiența ta în Ikaria. Așa trebuia să (ți) se întâmple! Acum trebuia să participi la panigiria, să descoperi mânăstirea, plantele tămăduitoare…!
    Felicitări!

• Almona Calatoreste

Cred că da. Totul se întâmplă cu un scop. Ikaria este splendidă, dar nu pentru cei slabi de înger. Acum a fost momentul perfect pentru ea.

• Ioana Vlad

Ma bucur ca am descoperit aceasta insula prin ochii tai, este fascinanta si in mod clar este o destinatie de vazut. Foarte util articoluln cu itinerariul sugerat, chiar il salvez pentru cand o sa reusim sa ajungem acolo!

• Almona Calatoreste

E un itinerariu care să îți arate o mică parte a insulei (puțin nord, puțin centru și puțin sud), să nu te obosească și să ai timp și de plajă.

• Nicoleta

Of,cat te invidiez .Îmi doresc de foarte mult timp sa ajung in Ikaria.Cine știe,poate odată și odată….

• Almona Calatoreste

Și mie mi-a luat mult timp să ajung. Am tânjit câțiva ani buni până când mi-am dat seama că amânarea continuă nu duce la nimic. Plus că eram sătulă de acele destinații unde se descarcă avioane, autocare și caravane de autoturisme.