Prima experiență de călător prin București împreună cu bloggeri internaționali.
Timp liber,  Vacanță în România

Călător prin București cu #ExperienceBucharest

Bucureștiul m-a fascinat de mică. În timp ce unii mă invidiau pentru privilegiul de a locui la doi pași de mare, eu nu voiam altceva decât să fiu, pentru câteva zile, călător prin București.

După Marele Cutremur din 4 martie 1977, mi-a fost teamă că, dacă voi ajunge vreodată în București, acesta nu va mai avea măreția care l-a consacrat ca Micul Paris.

Lumină perfectă la Muzeul Național de Istorie București
Pe treptele Muzeului Național de Istorie am descoperit un loc cu o lumină perfectă pentru fotografii.

Am ajuns în Capitală câțiva ani mai târziu, într-o excursie de o zi la Muzeul Național de Istorie.

Din păcate, timpul scurt  mi-a permis, în plus, o călătorie cu metroul, o sesiune de shopping la Magazinul Victoria și o pungă cu pufuleți trași în ciocolată, de la o tonetă din Gara de Nord.

Întâmplător sau nu, dorința mea s-a îndeplinit abia de curând, ca participat la #ExperienceBucharest.

Cum am devenit călător prin București cu #ExperienceBucharest

#ExperienceBucharest este cel mai amplu proiect pentru promovarea turismului în București și care a ajuns la a patra ediție.

An de an, bloggeri, vloggeri, instagrameri și influenceri de pe 5 continente vin  să descopere obiective și atracții turistice în București, să guste aromele locale și să petreacă în cea mai tumultoasă viață de noapte.

Viața de noapte în Centrul vechi București - Clubul Nomad
Viața de noapte în Centrul vechi îți rezervă o mulțime de surprize. Clubul Nomad te surprinde cu fusion food.

Pe Anda și pe Tudor Maxim, cei care sunt sufletul proiectului, i-am cunoscut în primăvară, când încheiau cu succes o altă ediție #ExperieceBucharest- #ExperienceRomania.

Când am văzut invitația, n-am stat mult pe gânduri și am completat formularul de înscriere. Nu-mi făceam iluzii prea mari că voi fi acceptată, dar întotdeauna lucrurile bune se întâmplă exact când te aștepți mai puțin.

Mi-am luat ultimele două zile de concediu și, în perioada 2 – 5 noiembrie, m-am alăturat grupului de nomazi digitali din Europa, Asia, SUA și America Latină.

Ce a însemnat pentru oaspeții străini să fii călător prin București cu #ExperieceBucharest

Cei mai mulți colegi erau la prima vizită în țara noastră, deși se afla pe lista de dorințe de multă vreme.

I-am văzut încântați de tot ceea ce au descoperit: peisaje, monumente, oameni, mâncare, distracții.

Am aflat de la ei că viața de noapte în București este mai vibrantă decât în Ibiza. La fel, că fântânile muzicale din Piața Unirii sunt mai frumoase decât cele din Vegas.

Cum n-am ajuns în niciuna din cele două destinații, nu pot decât să-i cred pe cuvânt. Și să mă bucur.

Ateneul Roman Bucuresti
Am surprins-o pe Dotz Soh în timpul unei ședințe foto în fața Ateneului Român. Încă două fotografii și ratam întâlnirea de la ora 10.00

Însă ce au apreciat cel mai mult a fost că s-au simțit tot timpul în siguranță.

Sunt oameni pentru care călătoria este un mod de viață. Numărul țărilor pe care le-au vizitat depășește vârsta mea. Și nu au fost scutiți de experiențe neplăcute pe unde au colindat.

Într-o dimineață, în fața Ateneului, m-am întâlnit cu Dotz Soh, instagramer și influencer din Singapore. Cum eram în întârziere către punctul de întâlnire, am tăiat drumul în zigzag prin pasaje și pe străduțe laterale.

Mi-a mărturisit că de când a fost jefuită în Barcelona, nu mai are curaj să părăsească marile bulevarde. Totuși, după ce a învățat drumul prin Centrul vechi în București, a ajuns să-l iubească și să meargă fără frică, zi și noapte.

Ce a însemat pentru mine să fiu călător prin București cu #ExperieceBucharest

1) Întâlnirea cu o echipă de organizatori tânără, pasionată, dedicată și fantastică:

Anda Maxim, plină de vitalitate și mereu cu zâmbetul pe buze. În curând viitoare mămică a două fetițe gemene.

Tudor Maxim, fondator al proiectului #ExperienceBucharest, omniprezent și fantastic organizator,

Alexandru Ștefan, responsabil cu logistica, transferul la și de la aeroport, însoțitor de grup și fotograf. Un ajutor de nădejde pentru Anda și Tudor, dar și pentru noi.

Alexandra Potcoavă, o fată care pare că nu doarme niciodată. Am primit mesaje de la ea și la 6 dimineața și a doua zi 3 dimineața.

#ExperieceBucharest a fost prima campanie cu bloggeri la care am participat și, chiar dacă n-am intrat in prea multe detalii organizatorice, a fost suficient să văd efectele.

Pasajul Englez București
Pasajul englez este unul dintre cele mai înspăimântătoare pasaje din București. Fost hotel, apoi bordel, astăzi este una dintre cele mai nesigure clădiri de apartamente

O echipă prezentă 24/24, pregătită să rezolve orice situație. De la transport la cazare, preferințe culinare și multe altele.

Capabilă să adapteze din mers programul, să transmită în timp real orice modificare și să se asigure că fiecare participant a primit și înțeles perfect mesajul.

2) Mi s-a confirmat un lucru pe care îl știam de când m-am stabilit în capitală. Două zile în Bucrești, o hartă și câteva informații din ghidurile turistice nu sunt suficiente.

În cele 4 zile, cred că am mers pe jos 100 km și am reușit doar să „zgârii” un pic stratul gros de istorie și frumos care acoperă capitala.

3) #ExperieceBucharest m-a ajutat să spulber mitul că Bucureștiul este urât și scump.

La fel ca alte capitale, Bucureștiul își dezvăluie frumusețea doar aceluia care este dispus să o primească.

Sunt o mulțime de obiective și atracții turistice gratuite în București pe care le poți descoperi și tu.

Cum să devii călător prin București

Alege un tur pietonal gratuit oferit de Walk about free tours. Sau chiar pe amândouă.

The story of Bucharest parcurge 500 de ani de istorie, de la Vlad Țepeș până la Epoca de Aur, Revoluția din Decembrie 1989 și prezentul cotidian.

În fiecare zi, de la ora 10.00 și de la ora 15.00, doritorii sunt așteptați în Piața Unirii, la ceasul de lângă fântânile muzicale. Explicațiile sunt oferite în limba engleză. Vorbitorii de limbă spaniolă pot parcurge traseul în fiecare vineri, sâmbătă și duminică de la ora 15.00.

The Royal Century ne poartă în lumea palatelor bucurește. Ne dezvăluie poveștle protipendadei din perioada interbelică, dar și grelele încercări din timpul celui de-al doilea Război Mondial.

Plimbarea de 2 – 3 ore începe în fiecare zi la ora 10.30, de la Cercul Militar Național, pe Calea Victoriei. Turul se desfășoară în limba engleză.

Arhitectură pe Calea Victoriei
Hotel Grand Capitol și Casa Capșa sunt două clădiri emblematice de pe Calea Victoriei. Știați că aici, lângă Cercul Militar, a fost prima intersecție semaforizată electric în București?

Nu se percepe taxă, însă orice donație este binevenită. La sfârșitul plimbării veți primi Bucharest Free City Card. Este un instrument care vă asigură intrarea gratuită sau reduceri la o serie de obiective turistice în București, magazine și restaurante.

Monarchy vs Communism, turul pietonal gratuit, în limba engleză, oferit de Btrip Bucharest Free Walking Tours, începe în fiecare zi, la ora 10.30, la Ateneul Român.

Pe fiecare stradă, vei vedea, în antiteză, stiluri arhitecturale consacrate și blocuri comuniste. Vei descoperi pasajele bucurește. Unele adevărate bijuterii, altele de-a dreptul înfricoșătoare.

Dacă te-am făcut curios, trebuie să îți mai spun că pentru mine a fost o încântare să văd cum Bucureștiul devine o destinație must see.

Pe tine ce te-ar determina să fii călător prin București?

Aștept răspunsul tău într-un comentariu la acest articol. Iar dacă vrei să afli primul continuarea aventurii mele de călător prin București cu #ExperienceBucharest, abonează-te să primești articolele prin e-mail.

13 Comments

• Angela Tudose

Felicitări Almona! Așteptam cu multă curiozitate articolul dedicat acestei experiențe, precum și pe celelalte. Doar știi, nu ratez nici un articol! M-am bucurat să aud că există atâtea tururi pietenonale și la noi, așa cum există peste tot în lume. Când va veni momentul potrivit, mă voi alătura și eu unuia(sau mai multor) astfel de tur/tururi și să descopăr Bucureștiul. Sau, de ce nu, poate-l voi descoperi alături de tine…
    Mult succes draga mea!

• Almona Calatoreste

Mulțumesc, Angela. A fost cea mai obositoare și plăcută experiență.
      Sincer, nici eu nu știam despre aceste tururi, deși zilnic văd zeci de grupuri de turiști în centru.
      Te aștept cu drag când vrei tu să ne plimbăm prin București.
      Sau putem merge împreună la următoarea ediție #ExperieceBucharest.
      Mai sunt încă o mulțime de alte tururi, cintra-cost, pe care nu le-am făcut.

• Irina

Nu am privit niciodată Bucureștiul ca o destinație must see. M-ai făcut curioasă. Nu am fost în București decât de vreo 2 ori.

• Ruxandra

Merg foarte des în București,dar nici până azi nu pot să zic că am văzut tot ce se poate vedea. Mi se pare foarte interesant acest tur. Mereu sunt lucruri noi de descoperit. Bucureștiul este un oraș foarte frumos,păcat că este atât de aglomerat.

• Eva Anca

Am fost in Bucuresti doar de 2-3 ori, de fiecare data pe fuga (desi, culmea, bunica mea materna este din Bucuresti si am zeci de rudenii acolo). Mi-ar placea sa descopar Bucurestiul, cred ca sunt locatii chiar frumoase de vizitat acolo.

• Illusion

Chiar mi-ar plăcea un astfel de tur, oricât de bine am cunoaște capitala sau Istoria în general, sunt sigură că mai sunt multe alte lucruri de descoperit 🙂

• Almona Calatoreste

Sunt foarte frumoase tururile pietonale. Eu am făcut doar 5 din vreo 12 posibile.
      M-am înscris din nou și dacă voi fi acceptată, voi mai face câteva.